google-ads

De kwaliteitsscore van je Google Ads campagnes verbeteren

Een lage kwaliteitsscore bij Google Ads betekent; meer betalen voor minder goede traffic. De kwaliteitsscore van je advertentieaccount kan je account rendabel en winstgevend maken of juist afbreken. Daarom hebben we een aantal tips en best practices hieronder verzameld.

Google Ads advertenties optimaliseren

Enkele factoren bepalen de kwaliteitsscore van jouw zoekwoorden, maar hoe optimaliseer je dit?

CTR 

De CTR van je advertenties is ongetwijfeld de belangrijkste factor voor een betere kwaliteitsscore voor jouw zoekwoorden. Maak altijd minstens 3 advertenties per advertentiegroep. Dit zorgt ervoor dat je 3 relevante advertenties kunt vertonen voor de zoekwoorden die geactiveerd zijn in de advertentiegroep.

Kleinere advertentiegroepen

Beperk je advertentiegroepen tot zoekwoorden in hetzelfde thema/onderwerp. Als je bijvoorbeeld een advertentiegroep hebt over de kosten, maak dan enkel een advertentiegroep aan voor de kosten. Voeg hierin de zoekwoorden toe met de volgende indelingen:

[exact match], woordgroepen en +brede +zoekwoorden

Negatieve zoekwoorden

Indien je brede zoekwoordtypes of woordgroepen gebruikt, kan je bij het zoektermenrapport alle zoekwoorden bekijken die actief zijn in je advertentie. Maak een lijst met uitsluitingszoekwoorden en werk deze ook regelmatig bij in je campagne/advertentiegroep. Dit zal ervoor zorgen dat de advertenties voor dergelijke zoekwoorden die te duur of niet relevant zijn niet worden weergegeven.

Landingspagina optimaliseren

Je landingspagina zorgt slechts voor een deel van de totale kwaliteitsscore op Google Ads. Natuurlijk betekent dit niet dat je hierin geen optimalisaties moet doorvoeren. Integendeel een laag conversiepercentage betekent minder conversies, met als resultaat meer kosten om resultaten te behalen.

Relevante kwalitatieve content

Focus op relevante content voor jouw bezoekers. Als het zoekwoord de term “kosten” activeert richt je deze best naar een pagina waar de kosten worden uitgelegd.

Mobiele optimalisaties

Zorg ervoor dat je website/ladingspagina goed en gebruikersvriendelijk worden weergegeven op alle apparaten. Met Google Chrome kan je via de developers tools je website bekijken op verschillende toestellen.

Snelheid 

De snelheid van de website speelt ook een rol in de kwaliteitsscore van je Google Ads campagnes. Een trage website betekent minder conversies. Zorg ervoor dat de website snel wordt geladen. Minimaliseer onnodige afbeeldingen en grote video’s of comprimeer ze.

Duidelijke CTA

Zorg voor een duidelijke call-to-action button.

Ondersteuning nodig in Google Ads?

Wij kunnen je helpen analyseren en implementeren welke methode en strategie het beste werkt voor jouw bedrijf. Neem gerust contact met ons op!