google-ads

De kwaliteitsscore van uw Google Ads campagnes verbeteren

Een lage kwaliteitsscore bij Google Ads betekent meer betalen voor een slechter traffic. De kwaliteitsscore van uw advertentieaccount kan uw account rendabel en winstgevend maken of juist afbreken. We hebben een aantal tips en best practices hieronder verzameld.

Google Ads advertenties optimaliseren

Enkele factoren die de kwaliteitsscore van uw zoekwoorden bepalen. Maar hoe optimaliseert u deze?

CTR 

Ongetwijfeld is de CTR van uw advertenties de belangrijkste factor voor een betere kwaliteitsscore van uw zoekwoorden. Maak altijd minstens 3 advertenties per advertentiegroep. Dit zorgt ervoor dat u 3 relevante advertenties kunt vertonen voor de zoekwoorden die geactiveerd worden in het advertentiegroep.

Kleinere advertentiegroepen

Beperk uw advertentiegroepen tot zoekwoorden in dezelfde thema/onderwerp. Als u bijvoorbeeld een advertentiegroep heeft over de kosten, maak dan een advertentiegroep enkel voor de kosten. Voeg hierin de zoekwoorden met de volgende indelingen:

[exact match], woordgroepen en +brede +zoekwoorden

Negatieve zoekwoorden

Indien u brede zoekwoordtypes of woordgroepen gebruikt, kunt u bij de zoektermenrapport alle zoekwoorden bekijken die uw advertentie activeren. Maak een lijst met uitsluitingszoekwoorden en werk deze ook regelmatig bij in uw campagne/advertentiegroep. Dit zal ervoor zorgen dat uw advertenties voor dergelijke zoekwoorden die niet relevant zijn of te duur zijn niet worden weergegeven.

Landingspagina optimaliseren

Uw landingspagina zorgt slechts voor een deel van de totale kwaliteitsscore op Google Ads. Natuurlijk betekent dit niet dat u hierin geen optimalisaties moet doorvoeren, integendeel een lage conversiepercentage betekent minder conversies en dat betekent dat u meer moet betalen om uw resultaten te kunnen behalen.

Relevante kwalitatieve content

Focus op relevante content voor uw bezoekers. Als uw zoekwoord de term “kosten” activeert richt u deze best naar een pagina waar de kosten ook uitgelegd worden.

Mobiele optimalisaties

Zorg ervoor dat uw website/landingpage goed en gebruikersvriendelijk worden weergegeven op alle apparaten. Met Google Chrome kunt u via de developers tools uw website bekijken op verschillende toestellen.

Snelheid 

De snelheid van uw website speelt ook een rol in de kwaliteitsscore voor uw Google Ads campagnes. Een trage website betekent minder conversies. Zorg ervoor dat de website snel wordt geladen. Minimaliseer onnodige afbeeldingen en grote video’s of comprimeer ze.

Duidelijke CTA

Zorg voor een duidelijke call-to-action button.