logo
DigiFist is een full-service online marketing & development bureau met een visie op performance en succes. Als digitale specialisten, stelt onze expertise ons in staat om uw onderneming volledig te ondersteunen met de zichtbaarheid, functionering en online uitvoeringen. DigiFist biedt krachtige oplossingen die je vertoningen, verkoop en identiteit zal boosten.

Mobile Marketing

Pay Per Click (PPC) Management

Conversion Rate Optimization

Email Marketing

Online Presence Analysis

Vraag vrijblijvend advies
Wilt u graag meer informatie over onze diensten? Of is er iets onduidelijk?

+32(0)3 256 01 59

info@digifist.be

Klapdorp 105, 2000 Antwerpen

Top
Influencer marketing

Influencer marketing is vergelijkbaar met mond tot mond reclame van deze tijd, waarin (bijna) iedereen constant online is. Influencers zijn veelal actief op de sociale mediakanalen en hebben meestal veel volgers/fans. Doordat zij verschillende soorten content publiceren, waarin vaak een product of dienst wordt gepromoot, kan je tegen betaling of vergoeding je eigen product promoten via de social mediakanalen waarop zij actief zijn.

Influencer-marketing
influencer-marketing

Wat is influencer marketing?

Influencers kunnen afkomstig zijn van een breed scala aan plaatsen. Zo worden beroemdheden vaak gebruikt om producten te promoten omdat ze zeer zichtbaar zijn en veel volgers hebben. Ook bloggers zijn uitgegroeid tot belangrijke influencers, omdat ze als authentiek worden gezien en een trouwe aanhang hebben. Wanneer een blogger een product aanbeveelt lijkt dit veel betrouwbaarder dan via traditionele reclame. Door influencers te gebruiken kunnen bedrijven slimmer te werk om producten te promoten.

Deze vorm van marketing is uniek. Bedrijven moeten influencers respecteren en kunnen werken aan een influencer database. Zorg ervoor dat de influencer genoeg volgers/fans heeft, we denken hier aan 10k+ volger Instagram. Het is zeer waarschijnlijk dat deze volgers zogenaamd schapengedrag zullen vertonen. “Ik wil dit horloge kopen omdat blogger X dit ook draagt”.

Drie eigenschappen van een goede influencer

Een goede influencer is iemand met invloed op het web en sociale media. Een persoon met een sterke achterban die volgers en fans kan aanzetten tot actie.

Eigenschappen van sterke influencers:

  • Geloofwaardigheid: een goede influencer gelooft in je merk en de waarden ervan.
  • Actief: de influencer publiceert op regelmatige basis inspirerende content en passie op social media, blog of website voor de volgers.
  • Engagement: er is betrokkenheid bij jouw merk maar converseert ook nauw met zijn/haar publiek.

Analytische doelen van influencer marketing

De influencer kan gemeten worden door middel van KPI. KPI’s zijn variabelen om de prestaties van een bedrijf, merk of product te analyseren. 

Bereik
Brand Awareness
Volgers
Bezoekers
Likes
Reacties
Aantal x gedeeld
Subscribers

Influencer agency

Hoe ver influence marketing ook kan gaat de vloggers, bloggers of Twitteraars kan natuurlijk niets verweten worden. Zij spreken enkel hun eigen mening uit (oké, toegegeven: onder invloed van geld). Toch blijft de consument verantwoordelijk om reclame te kunnen scheiden van oprechte, belangeloze berichten.

Bedrijven die willen starten met influencer marketing moeten zich wel bewust zijn van het feit dat er steeds meer regels aan te pas komen. Zo is het belangrijk dat je duidelijk aangeeft dat het om een reclameboodschap gaat. Doe je dit niet, dan begint het verdacht veel op misleiding te lijken.

In een toekomst waar deze nieuwe media steeds belangrijker worden (waaronder dus ook blogs en vlogs) wordt ook influencer marketing steeds belangrijker. We kunnen ons daarom wat ons betreft klaarmaken voor een wereld met steeds meer influencer marketing. Dit is niet erg, zolang we ons bewust blijven dat het toch echt om marketing gaat.

Wil je gebruik maken van onze netwerk met influencers om je producten te promoten?

Heeft u vragen of wilt u graag weten wat influencer marketing voor uw bedrijf kan betekenen? Vul dan de contactformulier in of bel 03 256 01 59. Wij helpen u graag verder.

Contacteer ons