Adverteren op Google met Google AdWords

Adverteren in de zoekmachines en op andere netwerken van Google is een kunst op zich. Dit wordt ook wel SEA genoemd, wat staat voor Search Engine Advertising. Doormiddel van adverteren op Google AdWords werf je meer klanten. Of je nu opzoek bent naar nieuwe websitebezoeker, meer online verkopen wilt genereren, klanten naar u wilt laten bellen of klanten wilt laten terugkeren: AdWords kan u helpen.
De ranglijst van de advertenties wordt op basis van een 300-tal criteria voor elke zoekopdracht opnieuw bekeken. Daarna komt hier een score uitgerold die ook wel de Ad Rank wordt genoemd.

Bereik de juiste mensen op het juiste moment

Mensen vinden jouw bedrijf op Google precies op het moment dat ze naar de producten of diensten zoeken die u aanbiedt.
Een goede Google AdWords campagne heeft een specifieke structuur. Via de Keyword Planner tool worden relevante zoekwoorden gekozen en gegroepeerd in een advertentiegroep. Per advertentiegroep worden meerdere advertentievarianten geschreven. Het bereik van jouw Google AdWords campagne kun je zelf bepalen. We kunnen jouw Google AdWords advertenties wereldwijd vertonen, ons beperken tot een bepaald land, regio of taal. Vervolgens wordt per kernwoord de maximale Cost Per Click vastgelegd. Deze prijs is variabel en hangt af van de positie van de Google AdWords advertentie binnen de zoekresultaten.

Waarom adverteren op Google AdWords?


In tegenstelling tot SEO, biedt SEA directe resultaten. Door betaalde zoekcampagnes in te stellen op Google moet je niet wachten tot dat je aan de top van de organische zoekresultaten bent. Google AdWords levert snelle resultaten op. Het biedt volop mogelijkheden om offerteaanvragen of verkopen mee binnen te halen. De advertenties worden precies op het juiste moment vertoond. Mensen krijgen ze namelijk onder ogen zodra ze met het specifieke onderwerp bezig zijn.

Locatie

Binnen het zoeknetwerk en het inhoudsnetwerk is regionaal targetten mogelijk. Advertenties kunnen heel specifiek gericht worden op mensen in bepaalde woonplaatsen of (delen van) provincies. Deze functie is zeer handig als je bv. offerteaanvragen wilt van bepaalde steden, gemeentes of zelfs deelgemeentes. Je kan ook het budget voor bepaalde locaties verlagen of verhogen.

Zoekwoorden

Een advertentie wordt ingesteld op specifieke zoekwoorden die de advertentie aanwakkert. Op elke zoekwoord wordt er een kost per klik voorzien. Als er meerdere adverteerders campagne instellen voor een specifieke zoekwoord; dan is de kost per klik hoger om de hogere positie te kunnen behouden. Wanneer er een surfer op jou advertentie klikt met de activerende zoekwoord; rekent Google AdWords hiervoor automatisch een kost aan.

Tijdstip/Planning

Je kunt op de dag en minuut nauwkeurig adverteren in Google AdWords. Als je alleen op werkdagen tussen 09:00 en 18.00 uur wilt adverteren, dan kan dat. Net zoals bij andere opties kan je hierbij ook bv het budget van een campagne ’s nachts verlagen als je merkt dat het alleen maar geld kost.

Bodaanpassingen op verschillende apparaten

Apparaat-targeting is mogelijk in het zoek- en inhoudsnetwerk. Je kan bepalen of je op desktops, notebooks en tablets wil adverteren enerzijds of op smartphones anderzijds. Hierbij kan je ook het budget voor een bepaald apparaat verhogen of verlagen naargelang de campagneresultaten.

Vraag meteen uw offerte aan


Laten we kennismaken en zien wat we voor elkaar kunnen betekenen.