logo
DigiFist is een full-service online marketing & development bureau met een visie op performance en succes. Als digitale specialisten, stelt onze expertise ons in staat om uw onderneming volledig te ondersteunen met de zichtbaarheid, functionering en online uitvoeringen. DigiFist biedt krachtige oplossingen die je vertoningen, verkoop en identiteit zal boosten.

Mobile Marketing

Pay Per Click (PPC) Management

Conversion Rate Optimization

Email Marketing

Online Presence Analysis

Vraag vrijblijvend advies
Wilt u graag meer informatie over onze diensten? Of is er iets onduidelijk?

+32(0)3 256 01 59

info@digifist.be

Klapdorp 105, 2000 Antwerpen

Top
E-mail marketing

Het doel van e-mail marketing is niet enkel en alleen een effectieve manier om je doelgroep te bereiken. Via deze vorm van marketing blijf je ook verbonden met je prospecten. Indien je goed gebruik maakt van deze tool behoud je de huidige klanten terwijl je nieuwe klanten klaarmaakt voor een tweede actie.

e-mail
email marketing
EmailMarketing

Waarom e-mail marketing?

Vandaag de dag moeten marketeers meer doen met minder. Klanten moeten verbonden zijn met hun publiek op een zeer persoonlijke manier. Marketing bedrijven die dit kunnen doen  zullen succesvol zijn in het leveren van de ROI en de inkomsten terug naar het bedrijf.

Terwijl dat sommige marketing trends komen en gaan, blijft e-mail marketing de meest krachtige kanaal voor de moderne marketeer.

De kracht van e-mail

Facebook biedt meer dan 1 miljard actieve gebruikers en Twitter 255 miljoen. Het is daardoor verleidelijk om te geloven dat social media de meest effectieve manier is op de massamedia te bereiken. Dit zijn natuurlijk indrukwekkende cijfers, maar wat niet vaak wordt gedeeld wijn de statistieken van e-mailgebruik. Het wereldwijde totaal van e-mailaccounts was 3,9 miljard in 2013, naar verwachting zullen dit er in 2017 4,9 miljard zijn!

Op het eerste zicht lijkt dit verassend, maar bekijk is je eigen online gedrag. Je meldt je aan voor een website of webwinkel: eerst uw email adres invoeren. Je wilt Facebook, Twitter of een anders social mediakanaal? Eerst uw e-mailadres invoeren om een account te maken.

Hierdoor is e-mail de munteenheid van het web, iedereen die online is heeft een actief e-mailadres. Dus als het gaat om het verbinden met al je prospecten en klanten is er geen kanaal dat meer bereik heeft dan e-mail.

E-mail verhoogt je conversies

Conversies, daar draait het helemaal om. Ongeacht of dit in de vorm van leads, verkoop, lidmaatschappen of een eigen unieke metric voor je business strategie is, het doel is uiteindelijk is om potentiële klanten om te zetten in betalende klanten.

Als het gaat om het aantal conversie is er geen een krachtigere kanaal dan e-mail.
De gemiddelde CTR van een e-mailcampagne ongeveer 3% (van de totale ontvangers), terwijl de gemiddelde CTR van een tweet ongeveer zo’n 0,5% is!

Dit betekend dat je 6 keer meer kansen hebt om iemand via email door te laten klikken naar je website. Zoals we al eerder hebben aangegeven, hebben emailabonnes zélf aangeven dat ze van je willen horen dit in tegenstelling met social media. Als we vergelijken kopen bezoekers via eiail 4, 24%, bezoekers via zoekmachines 2,49% en bezoekers via social media 0,59%.

Vraag nu je offerte

E-mail heeft een hogere ROI

Het komt er op neer dat het belangrijk is om uiterst gepersonaliseerde en relevante berichten te versturen. Bij sociale netwerken zijn dit vaak status updates ongeacht hun locatie, interesses en aankoopgeschiedenis. Met e-mail geeft de mogelijkheid voor hyper-gerichte communicatie. Het is hier belangrijk om over zoveel mogelijk informatie van je klanten te beschikken.

E-mail is het voorkeur communicatiekanaal

Studies tonen aan dat 72% van de mensen een voorkeur geeft om promotionele inhoud via e-mail te ontvangen, 17% ontvangt dit liever via social media. Je kunt standaard commerciële/inspiratie nieuwsbrief verzenden, servicemail zoals orderbevestiging of een inschrijvingsbevestiging of de campagnemails. Die worden automatisch naar een gebruiker verstuurd wanneer er aan een bepaalde voorwaarde is voldaan.

E-commerce en e-mail marketing

E-mail marketing is de kunst om verkoop via e-mails te genereren in je winkel. Je kunt dit op verschillende manieren doen. Het kan eenvoudig zijn zoals het versturen van een e-mails naar mensen die hun winkelwagentjes verlaten. Of meer complex door het hebben van meerdere campagnes en triggers die samenwerken om de verkoop exponentieel te vermenigvuldigen. Het is dus meer dan alleen wekelijks een mailtje sturen.

Als je kijkt naar de acties, aanbiedingen en gratis verzendingen gaat deze vorm van marketing over het opbouwen met relaties. Niet meer niets minder.

Als je deze aanpak voor online kopers met dit perspectief in je achterhoofd uitvoert, zal je veel beter doen:

  •     Je zult betere promoties maken die meer producten verkoopt    
  • Je zult uw klanten beter onderhouden, dit zal leiden tot meer verkoop op lange termijn   

Design van de e-mail

Je kunt de beste inhoud schrijven maar helaas zal niemand dit lezen als het ontwerp van de e-mail hen niet aanstaat. Met een boeiend interactief design trek je de aandacht. Een goeie combinatie design en content is dus de boodschap.

Hou er rekening mee dat meer dan de helft van de gebruikers de nieuwsbrief op een mobiel apparaat opent. Zorg er dus voor dat de nieuwsbrief heel goed mobiel leesbaar is.

DigiFist als partner? Dit kun je verwachten:

Indien je nog geen database hebt met e-mailadressen vinden wij een manier om deze te verzamelen.

De klanten worden samengevoegd en profielinformatie wordt automatisch verzameld. We selecteren de doelgroepen op basis van alle velden in de marketing database en de response op e-mailcampagnes. De campagnes worden opgezet en verspreid op basis van enkele dynamische templates en alle componenten (afzender, onderwerp, inhoud) worden aangepast voor elk bedrijf. Op basis van deze data kunnen we verder met het segmenteren van de klanten door hun aankoopgedrag, gedrag op uw website of een bepaalde actie. Verder stellen we triggers in zoals een kortingscode sturen op het verjaardag van abonnees.

Of we kunnen juist een hele complexe funnel instellen voorbeeld:

Klant opent nieuwsbrief -> dan wordt de volgende nieuwsbrief over 2 dagen gestuurd met inhoud X

Klant opent de nieuwsbrief niet -> dan wordt er een kortingscode opgestuurd na 1dag en 2uur

Spreekt dit je aan?

Heeft u vragen of wilt u graag weten wat de kracht van e-mail marketing voor uw bedrijf kan betekenen? Vul dan de contactformulier in of bel 03 256 01 59. Wij helpen u graag verder.

Contacteer ons