logo
DigiFist is een full-service online marketing & development bureau met een visie op performance en succes. Als digitale specialisten, stelt onze expertise ons in staat om uw onderneming volledig te ondersteunen met de zichtbaarheid, functionering en online uitvoeringen. DigiFist biedt krachtige oplossingen die je vertoningen, verkoop en identiteit zal boosten.

Mobile Marketing

Pay Per Click (PPC) Management

Conversion Rate Optimization

Email Marketing

Online Presence Analysis

Vraag vrijblijvend advies
Wilt u graag meer informatie over onze diensten? Of is er iets onduidelijk?

+32(0)3 256 01 59

info@digifist.be

Klapdorp 105, 2000 Antwerpen

Top
Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie is het verbeteringsproces van jouw website en klantencontact om beter aan te sluiten bij de behoeften van de potentiële klant. Het stelt bedrijven en organisaties toe om meer bezoekers te converteren naar abonnees of klanten.

p
q

Wat is conversie optimalisatie (CRO) ?

Conversie optimalisatie is de methode van websites of landingpaginas met als doel om meer bezoekers om te zetten in klanten. Hoe hoger de conversion rate (%), hoe meer de omzet (aanmeldingen, aankopen, abonnementen,…).

Conversie optimalisatie gaat over de groei. De meeste bedrijven zijn niet tevreden met hun online conversieratio. Bedrijven die blij waren met hun conversion rate deden gemiddeld 40% meer testen dan de bedrijven die ontevreden waren

Hoe weet je of je succespercentage hoog genoeg is?

Het hangt er van af. het hangt af van welke actie je wilt dat mensen nemen, hoeveel uw producten kosten, waar de mensen vandaan komen en ga zo maar door.

Stuur spam naar 100.000 mensen met uw aanbod en je succespercentage (CR) bedraagt 0%. Stuur een email naar uw interne e-mail lijst die gekoesterd is voor jaren, en je zou verkopen aan liefst meer dan 10%.

De gemiddelde succespercentage (CR) van de aankopen wordt algemeen aangenomen op 2%. Als je meer dan 2% hebt, betekent het niet dat je Nirvana hebt bereikt en moet stoppen met optimaliseren. Een goede succespercentage (CR) is degene die beter is dan uw huidige.

Een snelle opfriscursus over testmethoden

Maak meerdere versies van een webpagina (zoals homepage, product pagina, landing pagina,…) of zelfs een deel van een webpagina (zoals de titel, call to action knop grootte, een nieuwe plek voor in te schrijven op nieuwsbrief,…) en zien welke versie beter converteert. Welke versie het meeste bezoekers aantrekt om te doen wat je wilt dat ze doen.

Klanten of prospecten gedragen zicht vaak onverwacht. Dit is een reden dat we moeten testen. Een andere reden is dat u niet de klant bent, dus denken dat de klanten de website zullen gebruiken zoals u dat doet zal u in het donker laten.

Je weet niet wat werkt totdat je het test.

A/B testing

Er zijn 2 manieren om te testen. A / B-testen (of ‘split-testing’) is als je twee versies van een pagina creëert (pagina A en pagina B). 50% van het verkeer wordt getoond op pagina A en de andere 50% wordt getoond aan pagina B. Deze verdeling wordt automatisch uitgevoerd door de software.

Als een gebruiker op pagina A landt, wordt er een cookie geplaatst op haar computer, zodat wanneer ze later terugkomt, zal ze altijd de versie A te zien krijgen. Dit zorgt ervoor dat bezoekers niet echt merken dat je testen aan het uitvoeren bent op uw website.

Google raadt ten minste 100 conversie per pagina aan alvorens te beslissen welke versie het beste is.

Multivariate testen

Multivariate testen stelt u in staat om meer dan 2 combinaties op hetzelfde moment en de combinaties van verschillende combinaties te testen.

Laten we zeggen dat je 2 koptitels, 2 versies van een call-to-action button en 3 verschillende afbeeldingen van de pagina op hetzelfde moment aan het testen bent.

Dus de winnende combinatie zou kunnen zijn:

headline 1, knop 2, afbeelding 1
headline 1, knop 1, afbeelding 3
headline 1, knop 1, afbeelding 2

Veel mogelijkheden, en je zou veel verkeer nodig hebben om de winnende combinatie te vinden.

Doe dit manier van testen enkel als je een ton van bezoekers hebt. Lage bescheiden verkeer websites kunnen beter A / B testen.

Call-to-action knopjes

Het belangrijkste deel over CTA knoppen is dat ze duidelijk zichtbaar zijn, boven de vouw en er is idealiter slechts één per pagina. Hoe meer keuze je geeft, hoe moeilijker het is om te beslissen.

De aandachtspanne is beperkt. Ze willen niet achterhalen wat een knop vb ‘verzenden’ daadwerkelijk doet.

Het woord gratis blijkt anderzijds heel magisch te zijn. Bijvoorbeeld Firefox verbeterden hun conversies met 3,6% (meer dan 500 meer downloads per test) wanneer zij hun knop tekst gewijzigd hadden naar “Probeer Firefox 3” op “Nu download – Gratis”.

Hoe zit het met de kleur van de knop? Grote oranje knoppen zijn al de woede van deze dagen (denk maar aan Amazon), maar er zijn nog een aantal andere kleuren in de wereld. In de test rood vs groen converteerde groen 21% beter. (oranje werd niet getest 🙂 ).

Gestructureerde aanpak van optimalisatie

Volgens de conversie optimalisatie rapport, hebben bedrijven die een gestructureerde aanpak hebben om de conversie te optimaliseren, 2x meer kans om de toename in de verkoop te zien. Dus gooi niet met de spaghetti tegen de muur maar ga gestructureerd te werk.

Enkele doelen wat je kan optimaliseren

  • Transacties
  • Omzet
  • Leads
  • Bruto winst
  • In-app aankopen
  • Downloaden van een app
  • Handelingen op een pagina
  • Nieuwsbrief abonnees

Wil je meer weten over conversie optimalisatie?

Heeft u vragen of wilt u graag weten wat conversie optimalisatie voor uw bedrijf kan betekenen? Vul dan de contactformulier in of bel 03 256 01 59. Wij helpen u graag verder.

Contacteer ons