logo
DigiFist is een full-service online marketing & development bureau met een visie op performance en succes. Als digitale specialisten, stelt onze expertise ons in staat om uw onderneming volledig te ondersteunen met de zichtbaarheid, functionering en online uitvoeringen. DigiFist biedt krachtige oplossingen die je vertoningen, verkoop en identiteit zal boosten.

Mobile Marketing

Pay Per Click (PPC) Management

Conversion Rate Optimization

Email Marketing

Online Presence Analysis

Vraag vrijblijvend advies
Wilt u graag meer informatie over onze diensten? Of is er iets onduidelijk?

+32(0)3 256 01 59

info@digifist.be

Klapdorp 105, 2000 Antwerpen

Top
Content marketing

Content marketing is een strategische marketing-aanpak gericht op het creëren en distribueren van relevante, waardevolle en conistente inhoud om een doelgroep aan te trekken en te behouden - en om hen uiteindelijk om te zetten in een winstgevende klant die een actie uitvoert.

content
content icon

Wat is content marketing?

In plaats van uw producten en diensten te plichten, is content marketing verstrekken van relevante en nuttige inhoud aan uw prospecten en klanten om hen problemen op te lossen. Content marketing wordt gebruikt door toonaangevende merken, logisch want als je het op een juiste manier doet, zie je resultaten. Uit een jaarlijks onderzoek blijkt de overgrote meerderheid van de marketeers gebruik maakt van content marketing. In feite is het gebruikt door vele vooraanstaande organisaties in de wereld met inbegrip van Microsoft, Cisco Systems,… Het is ook ontwikkeld en uitgevoerd door kleine bedrijven en één-persoon winkels over de hele wereld. Waarom? Omdat het werkt.

Content marketing is goed voor uw klanten

Meer specifiek, zijn er drie belangrijke redenen – en voordelen – voor bedrijven die gebruik maken van content marketing:

-> Hogere omzet

-> Kostenbesparingen

-> Betere klanten met meer loyaliteit

Content is de huidige - en toekomstige - van marketing

Ga terug en lees de definitie van content marketing nog een keer, maar verwijder deze keer relevant en waardevol. Dat is het verschil tussen content marketing en de andere informatieve vuilnis die je krijgt van bedrijven. Bedrijven sturen ons de hele tijd informatie van “dingen”. Meestal zijn het niet erg relevante of waardevolle (zeg maar spam?). Dat maakt content marketing zo intrigerend in de huidige omgeving van de duizenden marketing berichten per dag.

Marketing is onmogelijk zonder goede inhoud

Ongeacht welke type marketing tactieken die je gebruikt, moet content marketing onderdeel zijn van uw proces, niet iets apart. Kwalitatief hoogstaande inhoud is een onderdeel van alle vormen van marketing:

Social media marketing: Content marketing komt voor in je social media strategie.

SEO: Zoekmachines belonen bedrijven die kwaliteit, consistente inhoud publiceren.

PR: Succesvolle PR strategieën pakken de problemen van hun lezers over zorg, niet hun bedrijf.

PPC: Voor PPC te laten werken, heb je grote inhoud nodig.

Inbound marketing: Content is de sleutel om leads en binnenkomend verkeer te genereren.

Content strategie: Content strategie is onderdeel van de meeste content marketing strategieën.

Content marketing aanpakken

Content marketing vereist mankracht, dus de eerste stap is het uitzoeken wie aan het hoofd van de programma moet zijn.  Er is geen one-size-fits-all als teamstructuur – het hangt grotendeels af van de grootte van uw bedrijf, uw marketing team, en uw budget. Maar als we aannemen dat die drie dingen met elkaar zijn verbonden, omdat ze vaak zijn, kan je best even jezelf de vraag stellen of je het intern doet, door extra personeel aan te nemen of ga je een extern bedrijf inschakelen, zoals DigiFist?

SEO & content marketing

Er zijn 4 belangrijke elementen om SEO plan te ontwikkelen rond een content marketing strategie:

-> Zoek uit wat mensen willen en geef het aan hen.
-> Gebruik retargeting lijsten om met hen te communiceren, zelfs nadat ze uw site verlaten.
-> Maak speciale aanbiedingen van uw product of dienst
-> Evolueer een slimme content marketing plan in uw doelgroep om klanten op te bouwen.

Als je goed kijkt, is er niets “klik / verkeer” gericht. Al die tactische SEO elementen bestaan, maar groeien pas krachtig wanneer ze geïntegreerd zijn in een groter plan.

Wat leiders moeten weten over SEO & content marketing

Correct gedaan, is content marketing een uitstekende manier om een relatie met klanten op te bouwen. Een goed geïmplementeerde content strategie stelt vertrouwen en gezag in de markt. Het plaatst uw bedrijf in het midden van het onderzoek en het kopen cyclus, zodat jij de controle kan nemen over wat ze zien, lezen, denken en doen.

Als u zichtbaar bent op de organische zoekresulaten en verkeer aantrekt naar uw site, ontstaat er een opportuniteit om ze om te zetten in fans en klanten. Bovendien zijn al die klikken op Google-resultaten gratis.

Door content marketing kan u een niche domineren en een marktleider worden

De business case voor content marketing is duidelijk: Als je de marktleider wilt worden dan moet je de niches in je markt bezitten.

U kunt dit doel bereiken door het gebruik van zoekwoordenonderzoek en SEO-analyse uitgevoerd door een ervaren consulent. DigiFist kan u daarbij helpen.
Van de huidige en historische gegevens, kun je erachter komen wat mensen:

  • Bezorgd over zijn (angst)
  • Nieuwsgierig zijn om te weten (belangen)
  • Op zoek zijn naar de oplossingen voor (problemen)
  • Dromen over het hebben van (verlangens)

Conclusie

  • Investeren in content marketing zonder SEO is suboptimaal. U zult uw eigen succes beperken en uiteindelijk content publiceren waar niemand geïnteresseerd in is
  • Effectieve content marketing zal helpen bij het opbouwen van uw merk en meer gekwalificeerde leads en betalende klanten.
  • Verkeer, leads en verkoop zal niet stoppen als er een campagne voorbij is, maar blijven voor vele jaren.
  • Kruisingen van SEO en content marketing, waar de experts samen werken, zullen betere resultaten genereren.

Spreekt dit je aan?

Heeft u vragen of wilt u graag weten wat content marketing voor uw bedrijf kan betekenen? Vul dan de contactformulier in of bel 03 256 01 59. Wij helpen u graag verder.

Contacteer ons