Wat is content marketing?

In plaats van uw producten en diensten te plichten, is content marketing verstrekken van relevante en nuttige inhoud aan uw prospecten en klanten om hen problemen op te lossen. Content marketing wordt gebruikt door toonaangevende merken, logisch want als je het op een juiste manier doet, zie je resultaten. Uit een jaarlijks onderzoek blijkt de overgrote meerderheid van de marketeers gebruik maakt van content marketing. In feite is het gebruikt door vele vooraanstaande organisaties in de wereld met inbegrip van Microsoft, Cisco Systems,… Het is ook ontwikkeld en uitgevoerd door kleine bedrijven en één-persoon winkels over de hele wereld. Waarom? Omdat het werkt.

Content marketing is goed voor je bedrijf

Meer specifiek, zijn er drie belangrijke redenen – en voordelen – voor bedrijven die gebruik maken van content marketing:

-> Hogere omzet

-> Kostenbesparingen

-> Betere klanten met meer loyaliteit

Content is de huidige - en de toekomstige - van marketing


Ga terug en lees de definitie van content marketing nog een keer, maar verwijder deze keer relevant en waardevol. Dat is het verschil tussen content marketing en de andere informatieve vuilnis die je krijgt van bedrijven. Bedrijven sturen ons de hele tijd informatie van “dingen”. Meestal zijn het niet erg relevante of waardevolle (zeg maar spam?). Dat maakt content marketing zo intrigerend in de huidige omgeving van de duizenden marketing berichten per dag.

Marketing is onmogelijk zonder goede inhoud

Ongeacht welke type marketing tactieken die je gebruikt, moet content marketing onderdeel zijn van uw proces, niet iets apart. Kwalitatief hoogstaande inhoud is een onderdeel van alle vormen van marketing:

Social media marketing: Content marketing komt voor in je social media strategie.

SEO: Zoekmachines belonen bedrijven die kwaliteit, consistente inhoud publiceren.

PR: Succesvolle PR strategieën pakken de problemen van hun lezers over zorg, niet hun bedrijf.

PPC: Voor PPC te laten werken, heb je grote inhoud nodig.

Inbound marketing: Content is de sleutel om leads en binnenkomend verkeer te genereren.

Content strategie: Content strategie is onderdeel van de meeste content marketing strategieën.

Door content marketing kan u een niche domineren en een marktleider worden

De business case voor content marketing is duidelijk: Als je de marktleider wilt worden dan moet je de niches in je markt bezitten.

U kunt dit doel bereiken door het gebruik van zoekwoordonderzoek en SEO-analyse uitgevoerd door een ervaren consulent. DigiFist kan u daarbij helpen.
Van de huidige en historische gegevens, kun je erachter komen wat mensen:

  • Bezorgd over zijn (angst)
  • Nieuwsgierig zijn om te weten (belangen)
  • Op zoek zijn naar de oplossingen voor (problemen)
  • Dromen over het hebben van (verlangens)

Content marketing aanpakken

Content marketing vereist mankracht, dus de eerste stap is het uitzoeken wie aan het hoofd van de programma moet zijn.  Er is geen one-size-fits-all als teamstructuur – het hangt grotendeels af van de grootte van uw bedrijf, uw marketing team, en uw budget. Maar als we aannemen dat die drie dingen met elkaar zijn verbonden, omdat ze vaak zijn, kan je best even jezelf de vraag stellen of je het intern doet, door extra personeel aan te nemen of ga je een extern bedrijf inschakelen, zoals DigiFist?

Vraag meteen uw offerte aan


Laten we kennismaken en zien wat we voor elkaar kunnen betekenen.